Thursday, November 20, 2008

Entri sangat berguna*khas untuk abg aku yang tersayang

Aku rasa semua orang tahu aku tak merokok.
Ya,aku tak merokok...
Sekali pun tak pernah.
Cara aku untuk tidak merokok amat drastik.
Tidak perlu ambil petua,nicotine patches,tidak perlukan motivasi.*macam aku lak merokok*

Jadi,aku amat berbangga dengan pencapaian aku setakat ini.
Di mana,ramai rakan sebayaku sudahpun terjerumus dalam alam rokok merokok ini.

Tapi,seminggu yang lepas.Waktu itu,di MRSMKT..bertempat di dorm Talhah berkatil 38.di cube bro ijak dan bro jerol.aku melepak..
datanglah 2-3 orang kwnku.Syahid dan Shaqir*bukan nama sebenar* untuk melepaskan giannya.
Sementelah dia menyalakan api di rokoknya menggunakan lighter,
dia menawarkan aku sesuatu yang aku impi2kan selama ini.
Aku berasakan aku berada di syurga dunia di cube itu.

Aku langsung tidak ingat akan janjiku kepada abangku.
Aku langsung tidak ingat akan janjiku kepada parentsku.
Aku langsung tidak ingat akan janjiku kepada coachku.

Kini aku merasa bersalah...
Aku berasa takut..
Aku berasa takut jika kantoi dengan warden.
Aku menyesal.

*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*
*

Kerana aku hanyalah perokok pasif di situ.
Aku takut aku tidak dapat melarikan diri jika warden datang dahulu..

Apekah ini satu petanda???

4 comments:

Camino Palmero said...

haha..saje je mu ek..mu jgn cuba-cuba..kalu nak merasa bagaimana perutmu ditendang seperti bola rugby,cubalah.jangan malu-malu kerana tendangan seperti bola rugby sangatla percuma

Lights of Peaceful said...

haaa... SEEEE... ur bro can easily get mad if he knows u smoke!

Cuba tengok tajuk entry akak yg bertajuk 'the effort to quit' bulan Oct.

Tak payah layan sangat la... Trust me, GIRLS hate smoker. They will always try to change the habit of smoking. Why? bad breath. bad breath and bad breath.

relax... u can fight it.

Camino Palmero said...

merokok membahayakan kesihatan...amaran keras

Anonymous said...

try g0p skali.hahahahaha :DD